Čo je to vlastne to SEO?

Veľa ľudí si myslí, že optimalizácia pre vyhľadávače je v podstate tajomné umenie nie nepodobné woo-doo. Na webe je množstvo informácií, často protirečivých a metúcich. V skratke ide o sériu technických úkonov, ktoré zabezpečia, že Vaša stránka bude obsahovať správne slová na správnych miestach tak, aby Google (alebo napr. Zoznam) vedel, čím sa zaoberáte. Dôležitá je tiež významnosť webstránky, napr. koľko ďalších webstránok na ňu odkazuje.

Kľúčové slová

Čo sú to kľúčové slová? Sú to slová alebo frázy, ktoré vystihujú Vaše ponikanie, napr. "predaj LCD" alebo "ubytovanie v Tatrách". Ich správna voľba je kľúčom k úspešnej optimalizácii. Práve na základe ich vhodného výskytu na webstránke ju dokáže Google správne nájsť.

Copywriting

Obsah je kráľ. Nie, klienti nechodia na Vaše webstránky kvôli krásnemu logo, dychberúcej grafike alebo rozkošným animáciám. To, čo ľudia hľadajú je riešenie problému. Práve tu nastupuje copywriting, v preklade písanie reklamných textov. Obsah je to, čo potenciálneho klienta najviac zaujíma. A to nie obsah hocijaký. Musí byť pútavý, strhujúci a najmä – čo najkratší. Jednoduchou úpravou Vašich textov môžete zvýšiť účinnosť webstránky často o desiatky percent.

SEO audit

SEO audit predstavuje prvý krok pri optimalizácii. Jej cieľom je odhaliť nedostatky, ktoré spôsobujú, že Google alebo Zoznam Vašu webstránku nevedia nájsť. SEO audit zahŕňa:

  • sémantika a validita kódu
  • informačná architektúra (štruktúra webstránky)
  • vhodnosť URL adries
  • vhodné prelinkovanie obsahu webstránky
  • pozícia vo vyhľadávačoch na zvolené kľúčové slová
  • prístupnosť (či niečo nebráni užívateľom v prístupe k obsahu webstránky)
  • použiteľnosť (ergonómia ovládania webstránky)
  • počet a kvalita spätných odkazov

SEO audit je prvým predpokladom pre ďalšiu optimalizáciu. Na základe neho stanovíme jednotlivé ciele a vypracujeme Vám rozpočet.

Reklama na internete

Chcete, aby o Vašej webstránke vedelo čo najviac ľudí? Pozrite si našu ponuku internetového marketingu a zistite, ako rýchlo a relatívne lacno prísť k ďalším klientom a objednávkam.